Контакти

м. Київ, вул. Ярославів Вал, 7, офіс 305

info@avk.org.ua

Адреса для листування

м. Київ, вул. Ярославів Вал, 7, офіс 305, 01030

Україна розпочинає розробку Національної велосипедної стратегії

Сьогодні відбулася стартова зустріч Міністерства інфраструктури України спільно з Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, U-Cycle, Посольством Королівства Нідерландів в Україні, ПРООН в Україні та Фондом ім. Г. Бьолля, щоб розпочати роботу над стратегією. 

“Розробка Національної велосипедної стратегії  є одним із важливих кроків реалізації Національної транспортної стратегії до 2030 року та відповідає  стратегії сталої мобільності ЄС 2020, яка спрямована на покращення мобільності громадян в умовах COVID-19 та перехід на транспорт з 0% рівнем шкідливих викидів,” — заявила заступниця Міністра інфраструктури України Наталія Форсюк. 

Створення цього документу сприятиме підвищенню рівня безпеки для пішоходів та велосипедистів, створенню національної мережі велосипедних маршрутів, розробці міських документів, що декларуватимуть розвиток велотранспорту, збільшенню інвестицій у будівництво велосипедної інфраструктури та розвиток вело-туристичного потенціалу країни.

Ірина Ставчук, заступниця Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України, підкреслила, що велосипед є найбільш екологічно чистим та енерго незалежним видом транспорту для міст та громад, і додала: “Поява Національної велосипедної стратегії  сприятиме  адаптації українських міст до змін клімату. А розробка настанов щодо розвитку велоінфраструктури та популяризації велосипеда як альтернативного виду транспорту позитивно вплине на зменшення викидів парникових газів  та забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Підтримка на рівні держави розвитку сталих видів транспорту позитивно вплине на екологічний слід пересічного українця.

Йоханнес де Мол, Надзвичайний і Повноважний Посол Королівства Нідерландів в Україні, у своїй промові зазначив, що Посольство підтримує розробку Національної велосипедної стратегії та поділився досвідом розвитку велоруху в Нідерландах: “Велосипеди — це ідеальний транспорт для невеликих відстаней — особливо в містах. У Нідерландах люди обирають велосипед, бо це зручно, це дозволяє зменшити викиди Вуглекислого газу в атмосферу,  позитивно впливає на здоров’я. Завдяки використанню велосипедів система громадського транспорту не є перевантаженню та залишається зручною”.  Наразі  в Нідерландах реалізується велосипедний план „Тур де Форс 2020”, який було розроблено як партнерство влади, представників велоіндустрії, громадських організацій, освітніх інституцій та ініціатив.

Успіх Нідерландів в розвитку велоінфраструктури підтверджує необхідність національних планів та стратегій для досягнення значних результатів. 
“Понад 30 українських міст вже мають стратегічні документи, спрямовані на розвиток велосипедної інфраструктури, переважно ініційовані місцевими громадськими організаціями. Але лише у кількох з них справді відбуваються систематичні та послідовні зміни, з різних причин.”, — відмітив Богдан Лепявко, голова U-Cycle. Очікується, що національної велосипедної стратегії встановить вимоги національного рівня до місцевих органів щодо розробки локальних велосипедних стратегій та цільових програм для міст і областей, що зробить процес розвитку велоруху більш системним.

Богдан також додав, що в Україні з кожним роком стає все більше користувачів велотранспорту лише за час пандемії і локдауну, в умовах обмежень роботи громадського транспорту і стрімкого зростання попиту на індивідуальний транспорт, кількість велосипедистів у Києві зросла у 2,5 рази – так показав цьогорічний підрахунок велосипедистів у Києві.  Враховуючи високий суспільний попит Національна стратегія дасть поштовх для подальшого розвитку велотранспорту у регіонах, містах та громадах.

Софія Олійник — координаторка програми «Сприяння демократії» Фонду ім. Г. Бьолля, Бюро Київ — Україна, зазначила у своєму виступі: “Дієві та сталі рішення повинні бути базуватися на даних задля подальшого ефективного впровадження. Саме з цією метою ми були раді долучитися та підтримати проведення дослідження вело потреб у громадах, яке стане основою для розробки Національної Велосипедної Стратегії. Я переконана, що дане дослідження допоможе забезпечити не лише партисипативний підхід до процесу розробки стратегії, а також сприятиме подальшому плануванню, що спиратиметься на актуальні дані. Ми раді надалі підтримувати коаліцію велосипедних громадських організацій Українську велосипедну мережу, а також сприяти розробці Національної Велосипедної Стратегії та розвитку сталої мобільності в українських містах та громадах”.

Андреас Бірман (В.о. керівника напрямку енергетики та охорони довкілля, Програма розвитку ООН в Україні) та Вікторія Яшкіна, національна координаторка Проекту ЄС/ПРООН в Україні “EU4Climate”,  зазначили, що сталий транспорт та мобільність є основними складовими сталого розвитку. У Порядку денному сталого розвитку до 2030 року сталий транспорт інтегрований до кількох Цілей сталого розвитку. Важливість транспорту для кліматичних дій додатково визнається в рамках РКЗК ООН — транспортний сектор буде відігравати особливо важливу роль у досягненні Паризької угоди, враховуючи той факт, що близько чверті глобальних викидів парникових газів, пов’язаних з енергетикою, надходять від транспорту , включаючи Україну.

Під час події було презентовано результати дослідження “Потреба у розвитку велотранспорту та перешкоди до її реалізації у містах і регіонах України”. Авторка дослідження Ірина Бондаренко зазначила, що основною потребою користувачів велосипеда є наявність якісної велосипедної інфраструктури. “Ми опитали сорок осіб з усіх регіонів України, і майже всі вони назвали найбільшою перешкодою для велоруху те, що їздити на велосипеді дорогами небезпечно, відсутні безпечні велосипедні доріжки, відсутні місця, де можна залишати велосипед на парковці або біля дому.” Дослідниця додала, що  поява комфортних та безпечних умов для велосипедистів призведе до збільшення їх кількості.

Серед інших заходів, які потребують покращення було визначено: освіта проектантів, процедура збору даних про велосипедистів та транспорт загалом, обов’язковість вимог з розробки велосипедних концепцій та планів містам та громад та гарантоване фінансування на будівництво велоінфраструктури.

Дослідження «Потреба у розвитку велотранспорту та перешкоди до її реалізації у містах і регіонах України» було проведено за підтримки Фонду ім. Гайнріха Бьолля, Бюро Київ — Україна.

Пресконференція відбулася у межах проєкту «Безпека руху для України: національна адвокація та промо-кампанія велосипедних НУО», що втілюється U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») за підтримки Програми МАТРА Посольства Королівства Нідерландів в Україні.

Переглянути пресконференцію можна за посиланням:  https://bit.ly/2We6U8n   


ПОДІЛИТИСЯ