Контакти

м. Київ, вул. Ярославів Вал, 7, офіс 305

info@avk.org.ua

Адреса для листування

м. Київ, вул. Ярославів Вал, 7, офіс 305, 01030

Велоспільнота України просить президента підтримати національну велостратегію

Національна коаліція громадських організацій «Українська велосипедна мережа» (УВМ) і громадські ініціативи з 23 міст звернулись у відкритому листі до президента України Володимира Зеленського і прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля, в якому просять їхнього сприяння у формуванні національної політики підтримки велосипедної інфраструктури, безпеки велосипедистів та розробці Стратегії розвитку велосипедного руху України, яку розпочали громадські ініціативи, організації технічної підтримки України та Міністерство інфраструктури України у грудні 2020 року.

В Україні щороку гинуть 200-300 велосипедистів. Бути велосипедистом особливо небезпечно під час ДТП, адже ймовірність померти суттєво вища, якщо ти на велосипеді, а не в авто. У 2020 році кожна десята ДТП з велосипедистами була смертельною, що в 10 разів частіше, ніж при зіткненні в авто.

Чимало смертей велосипедистів у ДТП трапляються за містами. Багато з них відомі на всю Україну: смерть подружжя Дмитра та Жанни на Житомирському шосе, яких збили під час випередження узбіччям; смерть Вероніки Вишинської на дорозі на Зазим’я, яку збив водій з перевищенням швидкості; смерті дітей і дорослих місцевих мешканців, які не мають інших можливостей пересуватися у селах без тротуарів, велодоріжок і громадського транспорту, і яких збивають на трасах, що проходять через села; часті випадки втечі з місця ДТП, а загиблих велосипедистів потім розшукують родичі.

Передчасні смерті на дорогах – одна з найголовніших проблем, які має розв’язати Стратегія розвитку велосипедного руху. Планування і будівництво безпечних велосипедно-пішохідних маршрутів між містами України – одне з завдань, які має ставити Стратегія розвитку велосипедного руху України. Розвиток велосипедного транспорту потрібен не лише у великих містах, а й у селах та між містами, де велосипед є одним з найбільш популярних і доступних способів пересування, і цей рівень може покрити національна стратегія.

Громадська організація U-Cycle та представники 23 громадських організацій з 22 міста України, більшість яких брали участь у розробці проєкту Стратегії розвитку велосипедного руху України, звертаються до Вас з проханням ініціювати та підтримувати такі кроки

  1. Врегулювати відносини та зафіксувати законом центральний орган виконавчої влади, що має формувати державну політику розвитку велосипедного руху, а також координацію з органами місцевого самоврядування, іншими державними органами та співпраці з міжнародними організаціями для підтримки цього виду сталої мобільності.
  2. Розробити і затвердити Стратегію розвитку велосипедного руху України, яка міститиме: а) пропозиції до розробки і будівництва національної мережі велосипедних маршрутів, b) рекомендації населеним пунктам до розробки планів розвитку велосипедної інфраструктури, c) рішення з фінансування та співфінансування велосипедної інфраструктури між містами та на територіях громад, d) рішення з підвищення безпеки руху для велосипедистів та користувачів легкого персонального транспорту, e) рекомендації з перевезення велосипедів у потягах, на міжміських автобусних маршрутах, у громадському транспорті міст, f) рекомендації та вимоги з облаштування велопарковок біля багатоквартирних будинків, на транспортно-пересадкових вузлах та об’єктах транспортної інфраструктур, g) рекомендації зі скасування або зменшення ввізного мита, акцизу та інших податків на ввезення велосипедів та запчастин, аналогічно до скасування податків на ввезення електромобілів – з метою стимулювати розвиток велотранспорту, h) вимоги до збору та аналізу даних щодо велосипедного руху, та інші (див. проєкт Стратегії).
  3. Взяти під особистий контроль реалізацію Стратегії розвитку велосипедного руху після прийняття, включити її реалізацію в державну програму «Велике будівництво», а також законодавче врегулювання відносин і визначення відповідального органу центральної виконавчої влади, що формував би політику, координацію з органами місцевого самоврядування, іншими державними органами та співпрацював з міжнародними організаціями.

Наразі є потреба в ухваленні закону, який в свою чергу надасть необхідні законодавчі підстави для затвердження Стратегії. Згідно зі статтею 21 Закону України «Про транспорт», велосипедний транспорт не входить в єдину транспортну систему України, що унеможливлює затвердження Стратегії Міністерством інфраструктури України.

До листа додаються:

Додаток 1. Список громадських організацій, що підписали дане звернення.Додаток 2. Проєкт Стратегії розвитку велосипедного руху України, 2021. Розробники: програма EU4Climate ПРООН, U-Cycle, представники УВМ 16 міст України

Список громадських організацій та ініціатив, що підписали це звернення:

U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») (м.Київ)

ГО «Львівська асоціація велосипедистів» (м. Львів)

ГО «Велокривбас» (м. Кривий Ріг)

ГО «Українська велосипедна родина» (м. Кривий Ріг)

ГО «Сіті Лаб» (м. Полтава)

ГО «ВелоХерсон» (м. Херсон)

ГО «Зміни можливі» (м. Миргород)

ГО «Асоціація велосипедистів Житомирщини» (м. Житомир)

ГО «Центр соціальних та ділових ініціатив» (м. Яремче)

ГО «ВелоВектор» (м. Одеса)

Ініціативна група «Велорух Миколаїв» (м. Миколаїв)

ГО «Буковинська агенція регіонального розвитку» (м. Чернівці) 

ГО «Асоціація велосипедистів Івано-Франківська» (м. Івано-Франківськ) 

ГО «Вінниця мобільна» (м. Вінниця)

ГО «Дніпровська асоціація велосипедистів» (м. Дніпро)

ініціатива «Kyiv BicycleClub» (м. Київ)

ГО «ВелоПолтава» (м. Полтава)

ГО «Асоціація велосипедистів Рівненщини» (м.Рівне)

ГО «Укрвелодор» (м. Краматорськ)

ГО «Громадський дозор» (м. Нікополь)

ГО «ВелоТАК» (м. Покровськ)

ГО «Велоклуб «Добровело» (м. Добропілля)

ГО «Східноукраїнський велоклуб «Тор» (м. Слов’янськ)

ГО «Біла Ворона» (м. Ківерці)

Ви можете підтримати Стратегію розвитку велосипедного руху України, надіславши листа президенту і прем’єр-міністру України за цим шаблоном.

Нагадаємо, у лютому 2021 року Українська велосипедна мережа передала свої пропозиції до проєкту Національної велосипедної стратегії України.

ПОДІЛИТИСЯ