Дайджест ВелоХелп: липень-вересень 2017

Асоціація велосипедистів Києва презентує звіт “Велохелп”, волонтерської ініціативи по допомозі постраждалим у велоДТП, за липень-вересень 2017 року

Перед тим, як ми поговоримо про ситуацію з ДТП у період розпалу велосипедного сезону, пропонуємо замислитись, а чому ви їздите або не їздите на велосипеді?

Це зручно чи можливо це ваш шлях до здоров’я? Або ж це насичує вас необхідним ендорфіном/адреналіном? Чи велосипед – це тренд і ви хочете бути модним? Або ж це енергозатратно, дорого і небезпечно, тому ви обираєте власне авто або громадський транспорт?

Відповідей безліч й у кожного своя правда. Та істина в тому, що велосипед – це екологічний транспорт, який безшумно дозволяє зарядити тіло та настрій на позитив та дарує свободу

Утім, цю ідилію може легко порушити водій автівки лишень одним необережним рухом відкритої двері або сам велосипедист не попередивши автомобілі позаду про свій маневр. Так буває, коли кожен на дорозі думає, що він король і його мають пропускати.

Зокрема, згадаємо про окрему касту учасників дорожнього руху – маршрутчики, в котрих є час маршруту, розрахунок з пасажирами та зупинки, на які треба деколи пролізти через запарковані авто та вилізти назад на проїжджу частину.

Стрес – це те, що супроводжує учасників дорожнього руху під час маршруту з точки А в точку Б у великому місті протягом дня – особливо в години пік! Різні думки заповнюють голови людей на дорозі: запізнення, вартість пального спаленого в заторах, підвіску й гальма, бо дороги частенько бажають кращого, як і кожен з нас.

Та причинами заторів окрім кількості автівок є також неправильне планування громадського простору міста, про що вже писали, а саме ширина смуг та багато інших аспектів, про які більш детально можна дізнатися у матеріалі за посиланням.

Проте окрім будівельних норм є, або хоча б має бути людяність та самоповага, адже вирішувати питання пострілом у цивілізованому суспільстві, на нашу думку, неправильно. А мова йде про постріл в обличчя 9-го липня на Харківському масиві, при цьому об’єктивних причин так і не з’ясовано. Цікавим спостереженням стало, те що у 2016 році 6 липня на перехресті вул. Саксаганської та Толстого у велосипедиста також стріляли, але через те, що він рухався за правилами та не пропустив нахабного водія автівки на червоний.

Щодо сухої статистики про живі питання велосипедистів за період липень-вересень було зафіксовано 28 випадків ДТП. Звернемо увагу на те, що 5 з них смертельні.

Така кількість ДТП збурила велоспільноту, і за ініціативи активістів було влаштовано мітинг під КМДА та встановлено велосипед-привид, більше про це тут.

Зрештою активний велосипедний сезон добігає кінця і кількість ДТП зменшується, проте чи зроблені висновки помилок цього року?

Будемо слідкувати та звітувати. А поки зима наближається, не забувайте про помітність на дорозі! Для цього АВК запросила до участі в інфокампанії “Увімкни світло!” веломагазини Києва зробити знижки на блимавки та ліхтарі, щоб додатково нагадати про безпеку та помітність велосипедиста рано зранку та ввечері на дорозі.

Цікаво про те, як безпечно пересуватися по місту на велосипеді, розповіла в радіоефірі медіакоординаторка АВК Марина Блудша. Подкаст шукайте тут.

А про те, як воно буває у містах, де поважно ставляться до усіх учасників дорожнього руху можна переглянути ряд відео-роликів і почнемо з Роттердаму.

Підписатися на розсилку новин АВК можна за посиланням

Дякуємо за увагу. Бережіть себе та будьте уважні на дорозі!

Координаторка напрямку Велохелп

Думанецька Валерія

ПОДІЛИТИСЯ