Коли весь світ закликає обмежувати швидкість до 30 км/год, на київських вулицях досі — 80 км/год

Зараз триває Глобальний тиждень безпеки дорожнього руху й світ закликає обмежувати швидкість до 30 км/год. Натомість українська столиця місто Київ на 7-ми вулицях встановлює знак 80 км/год, а враховуючи нештрафовані 20+2 км, дає зелене світло водіям їхати 102 км/год.

З 17 по 23 травня у всьому світі проходить шостий Глобальний тиждень безпеки дорожнього руху, започаткований ООН. Цього року він привертає увагу до важливості менеджменту швидкості на дорогах.  У рамках ініціативи ООН закликає міста світу обмежувати швидкість на дорогах до 30 км/год, де поруч є житлові будинки, дитячі майданчики, місця відпочинку. Саме така швидкість є найбільш безпечною для руху авто поруч з пішоходами, що робить міста безпечними для всіх.   

Проте у час, коли європейські країни виступають за обмеження швидкості до 30 км/год, у Києві досі існують вулиці, де діє дозволена швидкість 80 км/год. Третій рік поспіль, з 1 квітня по 1 листопада, згідно до рішення Київради, КМДА піднімає швидкість на окремих вулицях столиці до 80 км/год. Враховуючи дозволене в Україні нештрафоване підвищення до 20+2 км/год, Київ фактично дає зелене світло водіям для швидкості 102 км/год. 

“Ми терміново закликаємо депутатів Київради скасувати ганебне рішення своїх колег попереднього скликання і дбати не про інтереси водіїв, а про безпеку усіх людей у Києві. Місто – це не місце для швидкості 80 км/год”, – заявляє директорка U-Cycle Анастасія Макаренко.

80 км/год — це швидкість, несумісна з життям людей. Оскільки при ній ймовірність смертності становить 90% для пішоходів, 60% для водіїв при фронтальному зіткненні та 100% для водіїв при боковому зіткненні. Згідно аналізу даних ДТП від Патрульної поліції, ці вулиці в середньому забирають 57 життів щороку. Тож, вішаючи знак 80 км/год, Київ фактично погоджується на 57 нових смертей щороку. 

Саме підвищення швидкості є однією з основних причин, що спричиняє ДТП. В Україні з кожним роком кількість смертей на дорогах зростає. За даними Патрульної поліції в Україні кількість ДТП за 2020 зросла до 168 тисяч ДТП від 160 тис., що були у 2019 році. Тобто за рік кількість ДТП підвищилася майже на 8 тисяч. Однак, навіть такі цифри не зупиняють українських політиків, і вони продовжують підвищувати ліміт швидкості. Як наслідок, Україна посідає одне з перших місць у Європі по кількості загиблих та травмованих у ДТП на душу населення, і саме Київ очолює рейтинг кількості ДТП в Україні.

Велоспільнота продовжує вимагати депутатів Київради скасувати рішення про підвищення швидкості у столиці. Менеджмент швидкості на дорогах та заходи “Vision Zero” — це критично важливий крок, який повинні прийняття політики, аби зробити вулиці в українських містах безпечними для всіх.

ПОДІЛИТИСЯ