Кабінет міністрів України ухвалив постанову про зменшення максимальної дозволеної швидкості руху в населених пунктах з 60 км/год до 50 км/год.
Постанова №883 «Про внесення змін до Правил дорожнього руху» від 10 листопада 2017 року набере чинності з 1 січня 2018 року – в Україні зменшать максимально дозволену швидкість руху транспортних засобів у населених пунктах із 60 км/год до 50 км/год.
Внесок АВК
Асоціація велосипедистів Києва з 2010 року лобіює зниження ліміту швидкості транспорту в містах у різний спосіб: влаштовує пікети, бере участь в експертних обговореннях на цю тему, веде роз’яснювальну роботу в ЗМІ та долучається до загальноукраїнських інформаційних кампаній щодо змін до ПДР. Крига скресла лише в 2017 році.
«Зниження швидкості до 50 км/год – це перемога багатьох агентів, які протягом десяти років добивалися приведення швидкісного режиму в Україні до норм цивілізованого світу.
Для АВК цей процес триває останні п’ять років. Про необхідність зниження швидкості заради життя ми заявляли з трибуни Верховної ради, на акціях під стінами Уряду. Останній рік в рамках кампанії «За безпечні дороги» ми системно працювали над просуванням питання у співпраці з народними депутатами Діденком та Найємом, Національною поліцією України, Центром демократії та верховенства права, Всесвітньою організацією охорони здоров’я та міжнародними експертами з безпеки руху.
Ми раді, що в останній фазі боротьби за збереження життів на дорогах нашими союзниками стали Міністерство внутрішніх справ України, Укравтодор та Міністерство інфраструктури України. Такою командою ми точно доведемо розпочатий процес до кінця» – коментує прийняття постанови Кабміном координатор з національної роботи Асоціації велосипедистів Києва Вадим Денисенко.
Чому це важливо для велосипедистів
Дослідження та статистика свідчать, що при зіткненні на швидкості понад 50 км/год в більшості випадків настає миттєва смерть або особливо тяжкі ушкодження.
«Я дуже радий факту зниження Кабінетом міністрів дозволеного ліміту руху у населених пунктах до 50 км/год який запрацює з 2018 року. На дорогах діє кілька законів. Один з них – «Про дорожній рух», інші два – «фізики» та «біології». Зниження ліміту до 50 км/год в містах – це в першу чергу догоджання останнім двом. Імовірність вижити в ДТП для пішохода в чотири рази вища при швидкості 50, порівняно зі швидкістю 60. Це науковий факт доведений ще пів століття тому.
Щоправда, важливими з точки зору виживання на дорогах є ще два фактори, відповідальність за впровадження яких несуть Верховна рада та МВС. Перший – зниження порогу толерантності перевищення швидкості з 20 км/год до 10 км/год. Зараз цим питанням займається Комітет ВР з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності. Другий – запуск системи фото-відео фіксації порушень. Механізм роботи системи повинні розробити МВС та затвердити Верховна рада» – додає Вадим Денисенко
Нагадаємо, зміна швидкісного режиму на українських дорогах (скасування нештрафованого дозволу на перевищення швидкості на 20 км/год і зменшення швидкості в населених пунктах до 50 км/год) є однією з цілей Української велосипедної мережі, до якої входить Асоціація велосипедистів Києва.
Хочете бачити Київ велосипедним? Приєднуйтеся до Асоціації велосипедистів Києва. Що більше нас буде, то швидше ми будемо жити в комфортному місті!