День «Велосипедом на роботу» – це флешмоб, що популяризує використання велосипеда як щоденного транспорту. Цей флешмоб привертає увагу до необхідності створювати умови для пересування велосипедом на дорогах міста та на робочих місцях.

Цей захід об’єднує тих, хто їздить велосипедом на роботу і тих, хто хоче почати, але ще не наважується.
U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») організовує в Києві флешмоби «Велосипедом на роботу» з 2014 року кілька разів на рік (взимку, навесні і восени). Учасники флешмобу їдуть невеликими та великими групами з різних районів міста, зустрічаються на сніданок на Майдані Незалежності, спілкуються, беруть участь у конкурсах, після чого роз’їжджаються у своїх справах.
Вітаються ідеї спільного флешмобу, що об’єднує кілька міст України. Кожне місто може проводити цього дня свої заходи, але зазвичай програма байктуворку спільна.
Ось кілька порад:
- Організуйте спільні поїздки та флешмоб/акцію на центральній площі міста
Їхати разом – завжди приємніше та цікавіше. До того ж, спільні поїздки дають більше впевненості тим, хто тільки починає їздити на велосипеді. Це оживляє вулиці та показує, що насправді в місті є багато користувачів велосипеда.

Акція на центральній площі міста – логічне продовження поїздки. Це об’єднує велоспільноту міста та є потужним медіаприводом. Щороку рух велосипедом на роботу стає все популярнішим, тож це чудова нагода нагадати про велосипедні інтереси у вашому місті.

- Організуйте кілька точок збору у різних частинах міста, звідки люди рухатимуться разом.
Дайте учасникам можливість самоорганізуватися: пропонувати свої точки виїзду, щоб залучати сусідів, друзів, знайомих. Створіть і поширюйте разом з анонсом події мапу збору велоколон.
- Організуйте мінімальний кейтеринг або закличте людей взяти з собою термоси та печиво, після велопоїздки завжди приємно перекусити та випити чаю. Запросіть місцевий бізнес стати партнером флешмобу.

- Залучайте корпоративний сектор
У європейських країнах популярними є різні конкурси, що заохочують компанії змагатися за звання кращого. Це може бути конкурс на найбільш дружній офіс (U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») організовує щороку конкурс «Велопрацедавець року») або змагання, яка організація здійснить найбільшу кількість поїздок протягом певного періоду.

Проведіть конкурс на найбільшу корпоративну колону Best Corporate Team, щоб заохотити співробітників офісі брати участь у флешмобі разом з колегами. Приз може бути символічним (наприклад, торт або велоаксесуари), головне – це дух змагання і перемога!


Імовірніше за все, після велосніданку люди поїдуть на роботу. Не всі компанії надають своїм співробітникам на велосипедах комфортні умови, однак день «Велосипедом на роботу» – привід мотивувати їх облаштувати біля офісу велопарковку або інше місце для зберігання велосипеда чи інші зручності.
- Якщо маєте можливість – зробіть тематичні фотозону або хмаринки (як мінімум, наліпки), тоді слово «Велосипедом на роботу» житиме довше.

- Запросіть відомих людей долучатися до флешмобу.

- Не забувайте про ЗМІ та соціальні мережі.
ЗМІ люблять яскраві акції – користуйтеся цим. Розішліть за кілька днів (краще за тиждень) до події прес-анонс та запросіть місцеві медіа. Таким чином ще більше людей дізнаються про рух.

- Не забудьте про якісні фотографії (бажано також відео) – попросіть професійних фотографів зробити гарний альбом.

- Фантазуйте, вивчайте іноземний досвід.
Існує безліч ідей, які можна втілювати цього дня. Ви найкраще знаєте своє місто, тож фантазуйте!
P.S. Щороку весь світ відзначає зимовий день «Велосипедом на роботу», усім охочим пропонують зареєструватися на сайті, де на інтерактивній карті буде видно, яке місто світу є найбільш велосипедним взимку: https://www.winterbiketoworkday.org/