Результати літньої школи «Вулиці для людей» з рішеннями для вулиць Києва

Результати школи для урбаністів та інженерів-проєктувальників «Вулиці для людей» містять рішення, як зробити вулиці на Подолі в Києві комфортними, безпечними та привабливими для людей. 

Альбом типових рішень напрацювали учасники та учасниці літньої школи для кварталів Подолу між станціями метро Контрактова площа і Тараса Шевченка, а саме чотири ділянки вулиць: Почайнинська, Волоська-Оболонська, Ярославська, Турівська-Оленівська. 

Чому саме ці вулиці?

Кейс кварталів Подолу було обрано в партнерстві з Сектором організації веломережі Управління координації й розвитку дорожнього господарства та інфраструктури Департаменту транспортної інфраструктури КМДА. 

Київські вулиці вибирали для роботи за трьома критеріями:

  1. намір міської влади провести роботи з реконструкції вулиці в наступні 3-5 років;
  2. згода представників КМДА надати необхідні дані для літньої школи, а також їхня можливість долучитися до роботи під час школи та обговорення проєктних ідей;
  3. рівень складності кейсу з огляду на мету літньої школи розробити проєктні пропозиції, які будуть реалістичними та доречними для подальшої реалізації.

Квартали Подолу з неширокими вулицями та малоповерховою забудовою відповідають цим критеріям, а їхні вулиці є гарним прикладом для застосування набутих навичок учасниками в майбутній роботі над проєктами вуличної інфраструктури в містах та громадах України.

Щоб що?

Результатом літньої школи є напрацьовані проєктні концепції для кварталів, які враховують потреби всіх його користувачів та підвищують якість міського простору.  Школа має на меті створити спільноту професіоналів з різних регіонів України, які використовують у своїй роботі сучасні підходи для появи доступного міського простору та комфортних вулиць в українських містах та громадах. Окремим фокусом навчання було також застосування державних стандартів (ДСТУ 8906:2019) «Планування та проєктування велосипедної інфраструктури».

Після польового дослідження та визначення проблем команди учасників та учасниць літньої школи розробили схеми для покращення ситуації на вулицях Подолу. Зокрема, це покращення пішохідної зони вулиць, обмеження швидкості транспорту, підвищення пішохідних переходів як засіб заспокоєння руху, облаштування велосмуг та велодоріжок, озеленення. Всі напрацювання відбувалися під наглядом менторів/ок та експертів/ок.

Команди презентували свої пропозиції до покращення вулиць на фінальній презентації представникам КМДА з Департаменту транспортної інфраструктури, Центру організації дорожнього руху, комунальної корпорації «Київавтодор».  

Фінальні результати літньої школи ми передали в Департамент транспортної інфраструктури КМДА і очікуємо на відповідь про можливі терміни початку подальшої роботи по цих вулицях.

Нова українська інженерна школа

«Проведення літньої школи — це внесок U-Cycle та партнерів у формування нової української школи інженерів, що проєктують вулиці для людей — комфортні, безпечні та екодружні», – пояснила виконавча директорка U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва» Анастасія Макаренко.

«Участь у літній школі «Вулиці для людей» взяли інженери-проєктувальники/ці, архітектор/ки, працівники/ці транспортних, архітектурних та будівельних департаментів муніципалітетів, студент/ки профільних спеціальностей, громадські активіст/ки», – розповіла координаторка школи Наталя Князева.

«На літній школі активісти і професіонали об’єднуються заради того, щоб зробити місто комфортним, зручним і безпечним. Тому, звичайно, що влада підтримує і буде підтримувати такі заходи. Більш того, обов’язково буде ініціювати їхнє проведення. Найкращі напрацювання, які будуть отримані і які проаналізують фахівці Департаменту транспортної інфраструктури, ми обов’язково будемо використовувати на  практиці вже на вулицях Києва. Саме такими кроками ми будемо робити всі міста в Україні зручними для використання. Звичайно, що пріоритет на сьогоднішній день у столиці — пішоходи, велосипедисти, громадський транспорт, а вже наприкінці йдуть автомобілі. Чому? Бо місто має бути безпечним і екологічним для людини в першу чергу», – заявив заступник голови Київської міської державної адміністрації з питань транспортної інфраструктури Олександр Густєлєв.

«Ми вдячні Center for International Migration and Development (CiM) за уможливлення цього проєкту, а всім, хто долучився до реалізації, за їхню працю. Віримо, що досвід, яким німецькі колеги ділилися на заняттях школи, допоможе містопланувальникам в Україні створювати зручніші, безпечніші та затишніші вулиці для тих, хто щодня виходить чи виїздить на них», – зазначила голова Управи Союзу українських студентів у Німеччині (СУСН) Катерина Проскура.

Про літню школу

Нагадаємо, літня школа «Вулиці для людей» відбулась у Києві протягом 11-17 липня 2021 року за участю німецьких та українських фахівців з німецькою освітою. Учасники опановували нові підходи транспортного та міського планування, які відразу ж застосовували на практиці. 

У школі взяли участь 20 людей з 17 міст і містечок України — Добропілля, Пирятин, Тростянець, Біла Церква, Чорноморськ, Запоріжжя, Бердянськ, Чернігів, Маріуполь, Мирноград, Миргород, Новодністровськ, Житомир, Харків, Миколаїв, Львів, Київ та два учасники з Тбілісі (Грузія). 

Випускниками та випускницями літньої школи стали Вероніка Бачук, Аліна Бер, Оксана Бессонова, Андрій Витяганець, Нодар Гагуа, Іраклій Гомелаурі, Інна Власова, Марина Зеграні, Аліна Кундіч, Михайло Ленчук, Павло Люцканов, Василь Морський, Михайло Дерксен, Наталія Сікач, Анна Скиба, Альбертас Тамашаускас, Валерій Погребняк, Тимофій Нагорний, Олександра Чередніченко, Ольга Волик і Руслан Кретов.

Фото: U-Cycle / Марина Колодько

Літню школу реалізували U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») та Союз українських студентів у Німеччині (СУСН) у партнерстві з Департаментом транспортної інфраструктури КМДА і ГО «Центр екологічних ініціатив «Екодія» за підтримки Center for International Migration and Development.

Це вже третя школа, яку ми співорганізували в Києві. У 2017 році в Києві пройшла осіння школа-воркшоп «Трансформація Бессарабської площі», напрацювання якої почали реалізовувати в КМДА цього року. Влітку 2018 року в Києві була школа «Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності», під час якої працювали над концепціями для вулиці Щербаківського на Нивках.

ПОДІЛИТИСЯ