Літня школа «Вулиці для людей» відбулась у Києві протягом 11-17 липня 2021 року за участю німецьких та українських фахівців з німецькою освітою. Учасники та учасниці опановували нові підходи транспортного та міського планування, які відразу ж застосовували на практиці.
Українські міста та громади все частіше демонструють запит на якісні, безпечні, доступні та комфортні для всіх користувачів вулиці. За останні декілька років спостерігається тенденція на оновлення наявних нормативних документів, які є інструментами для інженерів та працівників органів місцевого самоврядування на шляху впровадження сучасних транспортних та містобудівних рішень. Попри появу нормативного підґрунтя фахівці зіштовхуються з різними перепонами на шляху реалізації проектів та появи якісного міського простору.
Саме для зміни чинних підходів щодо реорганізації та використання наявного дорожнього простору та принципів пріоритизації користувачів при плануванні та проектуванні міського простору вулиць U-Cycle організувала літню школу «Вулиці для людей». Її окремим фокусом також було застосування ДСТУ 8906:2019 «Планування та проектування велосипедної інфраструктури».

У школі взяли участь 20 людей з 17 міст і містечок України — Добропілля, Пирятин, Тростянець, Біла Церква, Чорноморськ, Запоріжжя, Бердянськ, Чернігів, Маріуполь, Мирноград, Миргород, Новодністровськ, Житомир, Харків, Миколаїв, Львів, Київ — та два учасника з Тбілісі (Грузія). Це інженери-проєктувальники/ці, архітектор/ки, працівники/ці транспортних, архітектурних та будівельних департаментів муніципалітетів, студент/ки профільних спеціальностей, громадські активіст/ки.

Німецькі та українські експерти ознайомили учасників та учасниць з сучасними інструментами для дизайну вулиць, що допоможуть створювати доступні та комфортні вулиці в українських містах. Усі лекції є в записі на YouTube-каналі U-Cycle:
Паралельно з теоретичним матеріалом учасники та учасниці напрацьовували альбом типових рішень для чотирьох ділянок вулиць Подолу: Ярославська, Турівська-Оленівська, Волоська-Оболонська, Почайнинська. Кейс кварталів Подолу було обрано у партнерстві з Сектором організації веломережі Управління координації й розвитку дорожнього господарства та інфраструктури Департаменту транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради.
Літню школу «Вулиці для людей» організували U-Cycle (ГО «Асоціація велосипедистів Києва») у партнерстві з Союзом українських студентів у Німеччині (СУСН), Департаментом транспорту КМДА та ГО «Центр екологічних ініціатив «Екодія» за підтримки Center for International Migration and Development, за участі німецьких та українських експертів з німецькою освітою.
Це вже третя школа, яку ми співорганізували в Києві. У 2017 році в Києві пройшла осіння школа-воркшоп «Трансформація Бессарабської площі», напрацювання якої почали реалізовувати в КМДА цього року. Влітку 2018 року в Києві була школа «Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності», під час якої працювали над концепціями для вулиці Щербаківського на Нивках.